W czasach obecnych reklama już  nie zwraca szczególnej uwagi klientów. Dobrze wiedzą o tym specjaliści od guerilla marketing, dlatego niezależnie od wielkości firmy, proponują ją małym i większym firmom.

Guerilla marketing to forma marketingu podobna do marketingu wirusowego. Jej celem jest promowanie dóbr i towarów z wykorzystaniem niekonwencjonalnych technik. Techniki te zależą od tego do jakiej grupy odbiorców są przeznaczone. Guerilla marketing to np. przyklejanie naklejek w środkach komunikacji i miejscach publicznych, pisanie sprayem na murach. Działania te nie zawsze są legalne, czasem wiążą się także z wykorzystaniem szokujących i kontrowersyjnych treści. Te sposoby przynoszą zyski małym i średnim firmom. Metody stosowane w guerilla marketing niosą ze sobą nietypowe efekty. Informacja o ciekawej reklamie przenoszone są za pomocą plotki. Fotografie murów pokrytych reklama i zdjęcia naklejek umieszczane są na portalach społecznościowych. Wielkie, prestiżowe firmy nie mogą sobie pozwolić na reklamę swoich usług strategią guerilla marketing. Istnieją firmy, które zdobyły reputację dzięki wykorzystaniu guerilla marketing.

Ta forma reklamy szczególnie trafia do młodego odbiorcy, który czy tego chce, czy nie zostaje zarażony tzw. memami. Metodę tę stosuje się przy promowaniu postaw, stylów bycia i związanych z nimi produktami. Tworzy z produktu symbol statusu, dlatego odpowiednia jest dla przedsiębiorców mających przed oczami grupę docelową klientów. Guerilla marketing nie wymaga wielkich nakładów finansowych, szczególnie w obrębie lokalizacji firmy. Głównymi jego celami są: niewielki wysiłek i maksymalny efekt, wykorzystanie wszelkich możliwości, dostosowanie strategii do klienta,  wykraczanie poza schematy.