Guerilla marketing pozwala na zdobycie klienta za pomocą niekonwencjonalnych środków. Co trzeba wiedzieć by osiągnąć sukces stosując tę właśnie metodę?  Jak przyciągnąć do siebie klienta przy użyciu niskich nakładów finansowych?

Po pierwsze – istotą skutecznej kampanii partyzanckiej jest dobra znajomość konsumenta i jego potrzeb. Jeżeli wiesz kim są twoi klienci i gdzie najlepiej dotrzeć do nich ze swoją reklamą, masz spore szanse na sukces. Dobrym pomysłem jest stworzenie krótkiego kwestionariusza na temat stopnia zadowolenia klienta bądź też zapytanie ich jak dowiedzieli się o twojej firmie.

Guerilla marketing w rękach odpowiednich ludzi może sprawić, że klient, jadąc rano do pracy i widząc twoją reklamę, nie tylko uzyska informacje dotyczące produktu czy usługi, ale także się uśmiechnie. Wywołanie pozytywnych emocji w kliencie powiąże go emocjonalnie z twoją firmą – oczywiście w pozytywny sposób.

Tym co charakteryzuje i wyróżnia guerilla marketing są jego niskie koszty. Dzięki niekonwencjonalnej i twórczej kampanii partyzanckiej można zaoszczędzić sporo pieniędzy. W niektórych przypadkach można nawet wykorzystać bezpłatne media publiczne.

Skuteczny guerilla marketing opiera się na zaskoczeniu. Dlatego bądź niekonwencjonalny. Twórz nietypowe strategie marketingowe, których wyjątkowość przyciągnie uwagę odbiorcy.

Wykorzystuj każdą możliwość, nawet jeśli wydaje się dziwna. Ktoś, kto chce stosować guerilla marketing wciąż kombinuje jak wykorzystać typowe zachowania i przyzwyczajenia ludzi do promocji produktu. Szuka korzyści tam gdzie klasyczne podejście nie działa.

Na zakończenie – podstawowe zasady guerilla marketingu.

-Minimum wysiłku, maksimum efektów

-Wykorzystuj różne możliwości, które Cię otaczają

-Promuj się wszędzie tam gdzie dotrzesz do grupy docelowej

-Dostosowuj strategię do ludzi

-Wykorzystuj zachowania społeczne i system społeczny

-Myśl unikatowo

Zapisz, zapamiętaj i STOSUJ!!!