Większość osób niechętnie przyznaje się do ulegania działaniom marketingowym, toteż jako powód zainteresowania najczęściej podają rekomendację  przyjaciół. Z drugiej strony faktem jest, że zwykle zasięgają opinii przed odwiedzeniem firmy. Dlatego warto zainwestować w guerilla marketing i sprawić, by rozpowszechniły się pozytywne, ustne rekomendacje na temat firmy.

Warto zainwestować w guerilla marketing i sprawić, by rozpowszechniły się pozytywne, ustne rekomendacje na temat firmy

Warto zainwestować w guerilla marketing i sprawić, by rozpowszechniły się pozytywne, ustne rekomendacje na temat firmy

Można ten proces przyspieszyć wręczając klientom dokonującym zakupu po raz pierwszy prosty dokument pokazujący zalety skorzystania z oferty. Po każdych udanych zakupach występuje zjawisko tzw. „moment maksymalnej satysfakcji”, co oznacza, że przez ok. 30 dni ludzie będą mówić o swoim zakupie.

Guerilla marketing w wersji słownej może być kilkoma darmowymi obiadami oferowanymi przez restaurację właścicielom pobliskich obiektów, np. salonów kosmetycznych. Osoby, które spróbowały smacznego jedzenia z pewnością będą polecać restaurację swoim klientom. Dzięki internetowi guerilla marketing zyskał świetną drogę rozprzestrzeniania informacji. Przykładem guerilla marketing w formie wirusowej są portale internetowe proponujące darmowe konta e- mail. Przez doręczenie hasła przewodniego usług reklamodawcy do każdego maila, przekazuje się informacje o firmie znajomym. Oni zaś przekazują je swoim znajomym. Guerilla marketing oparty na przekazie ustnym zawsze będzie głównym źródłem klientów. Największe znaczenie ma wiarygodność osoby, od której pochodzi wiadomość. Działania guerilla marketing będą skuteczniejsze jeżeli skorzysta się z cudzej wiedzy. Można wymieniać się nią na zjazdach, targach, konferencjach. Podzielenie się z kimś informacją jest dużą szansą, że osoba ta zrewanżuje się tym samym. Im więcej osób uczestniczy w spotkaniach, tym więcej można poznać technik marketingowych.